تبدیل پایان نامه به مقاله

اگر دانشجو یا محقق باشید به خوبی آگاه هستید که چاپ و نشر مقاله تا چه حد در دوران تحصیل و تقویت رزومه دانشجویان حائز اهمیت است. دانشجویان فوق دکتری باید حدود ۱۰ عدد مقاله معتبر برای اثبات تخصص خود در جامعه علمی به ثبت برسانند. همچنین از دانشجویان دکتری انتظار می‌رود که برای اخذ مدرک تحصیلی خود، حداقل دو یا سه مقاله از پایان‌نامه خود چاپ و به ثبت برسانند. در این میان، تنها دانشجویان کارشناسی ارشد هستند که می‌توانند با چاپ تنها یک مقاله، مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند. تبدیل پایان‌ نامه به مقاله راحت‌ترین راه برای دانشجویان تمام مقاطع است که نخستین مقاله خود را در جامعه علمی به چاپ و نشر برسانند.

استخراج مقاله از پایان‌ نامه علاوه بر این که راه را برای اخذ مدرک تحصیلی شما هموارتر می‌کند، مزایای دیگری نیز دارد که از این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت رزومه شغلی:

چاپ مقاله حتی در تعداد کم نیز می‌تواند در مصاحبه‌های شغلی برای شما یک رزومه بسیار قوی باشد که نظر کارفرما را هر چه بیشتر به سمت شما جلب می‌کند. در نظر داشته باشید که می‌توان از هر پایان‌نامه حدود ۲ یا ۳ مقاله استخراج کرد؛ بنابراین در صورتی که در نگارش و چاپ مقالات خود دقت کافی داشته باشید، می‌توانید احتمال قبول درخواست استخدام خود را چندین درصد افزایش دهید.

تقویت رزومه تحصیلی:

همان طور که می‌دانید مهم‌ترین مزیت تبدیل پایان‌ نامه به مقاله، امتیاز ویژه‌ی آن در دفاع از پایان‌نامه می‌باشد؛ علاوه بر این، چاپ مقاله در مصاحبه ورودی به مقاطع ارشد و دکتری، تأثیر بسزایی دارد.

افزایش جامعه آماری مخاطبین مقاله

همان طور که می‌دانید پایان‌نامه‌ها در کتابخانه دانشگاه نگهداری می‌شوند و مخاطبین آن نهایتاً دانشجویان و اساتید محل تحصیل شما می‌باشند؛ ولیکن با استخراج مقاله از پایان‌نامه و نشر آن در ژورنال‌های معتبر، جامعه آماری مخاطبین شما وسیع‌تر شده و محققین سراسر جهان را نیز در بر می‌گیرد.

مراحل تبدیل پایان‌ نامه به مقاله

1_انتخاب عنوان مقاله:

قطعاً عنوان یک مقاله همانند جلد یک کتاب بر ترغیب مخاطب برای مطالعه‌ی آن تأثیر‌گذار می‌باشد؛ بنابراین بهتر است برای انتخاب یک عنوان کوتاه و پرمفهوم وقت کافی بگذارید.

2.نوشتن چکیده مقاله و کلمات کلیدی:

در نظر داشته باشید که چکیده مقاله باید نسبت به چکیده پایان‌ نامه کوتاه‌تر باشد و تا حد امکان بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه خلاصه‌نویسی شده باشد. در نوشتن چکیده مقاله سعی کنید بیشتر از کلمات کلیدی که با عنوان مقاله مرتبط می‌باشند استفاده کنید و چندان به زیرشاخه‌ها و توضیحات فرعی نپردازید. در این بخش باید سعی کنید که مخاطب را به خواندن مقاله تشویق و ترغیب کنید. همچنین در چکیده مقاله باید به صورت واضح و هر چه خلاصه‌تر، محتویات مقاله، اعم از مقدمه، روش‌شناسی، یافته‌ها، بحث ونتیجه‌گیری را ارائه دهیم.

3. مقدمه:

برای نوشتن مقدمه باید به توضیح تاریخچه، جزئیات و نقاط قوت و ضعف موضوع مقاله و متغیر‌های آن بپردازیم. مقدمه معمولاً بین یک الی دو صفحه از کل مقاله را شامل می‌شود و حجم آن باید نهایتاً ۲۰ درصد حجم کل مقاله باشد. سعی کنید در نوشتن مقدمه آنچه را که در فصل اول و دوم پایان‌نامه ذکر  شده است را لحاظ کنید.

4.متن مقاله:

متن مقاله شامل سه بخش اصلی می‌باشد:

روش‌شناسی:

توضیحاتی که در بخش متد و روش پژوهش در پایان‌نامه ذکر شده است، در این بخش باید به طور مختصر بیان شود. ممکن است موضوع مقاله شما در مورد یک موضوع تئوری، عملی و یا شبیه‌سازی باشد؛ اگر موضوع مقاله شما عملی باشد، در بخش روش‌شناسی باید چگونگی انجام آزمایش، مواد اولیه استفاده شده و…را بیان کنید. در صورتی که موضوع مقاله ISI، تئوری یا شبیه‌سازی باشد، باید به بیان و توضیح فرضیه‌ها و اثبات آن، نرم‌افزار‌های استفاده شده، مقادیر عددی پارامتر‌ها و…بپردازید

یافته‌ها:

بخش یافته ها در واقع اصلی ترین و طولانی ترین بخش پایان نامه بوده و مهم ترین اطلاعات برای دفاع از پایان نامه را در اختیار ما قرار می دهد. در این بخش باید نتایج آزمایشات، یافته‌ها، مقادیر عددی و مواردی از این دست به صراحت و کاملاً شفاف بیان شده و توضیح داده شوند و کلیه و آمار و ارقام لازم ذکر شوند. زمان افعال در این بخش ماضی می‌باشد. همچنین بهتر است هنگام نوشتن بخش یافته ها با قوی ترین و کلیدی ترین نکات شروع کنید. 

بحث و نتیجه‌گیری:

این بخش از مقاله به تفسیر و توضیح دستاورد‌های پژوهش اختصاص دارد و از بخش بحث و نتیجه‌گیری پایان‌نامه متمرکزتر می‌باشد. در این بخش باید در مورد تمامی نتایجی که ذکر می‌کنید بحث کنید و این بحث باید با بخش مقدمه مقاله مرتبط باشد و در واقع مقایسه‌ای بین بخش نتایج به دست آمده با بخش مقدمه انجام گیرد. در نوشتن نتیجه، زمان افعال به کار رفته گذشته است و در واقع این قسمت یک مرور مختصر از کل مقاله ISI می‌باشد.

5.منابع:

اخرین مرحله از تبدیل پایان‌ نامه به مقاله، ذکر منابع می‌باشد. در این بخش باید به نحوه‌ی رفرنس‌نویسی مجله‌ای که قصد چاپ مقاله خود در آن را دارید توجه کنید و با توجه به این موضوع به ذکر منابع بپردازید.

تبدیل پایان نامه به مقاله

تبدیل پایان‌ نامه به مقاله isi کار چندان سخت و عجیبی نیست؛ اما برای این که بتوانید مقاله خود را به بهترین نحو به چاپ و نشر برسانید، باید به قوانین نگارشی مسلط و به کمی خلاقیت مسلح باشید تا بتوانید توجه مخاطبین مورد نظرتان را به مقاله جذب کنید.

در صورتی که احساس می‌کنید برای این کار وقت و یا مهارت کافی را ندارید، اصلاً نگران نباشید؛ انتشارات هایتک با داشتن تیم ویراستاران متخصص و مجرب خود در زمینه استخراج مقاله از پایان‌ نامه و چاپ کتاب شما را یاری خواهد کرد.